Powered By Blogger

Pages

Friday, February 26, 2010

Bola Sepak Piala Dunia 2010, Pasukan Pilihan Anda?


Senarai kesemua 32 negara yang bertanding untuk pertandingan bola sepak yang paling popular dan terbesar di dunia iaitu Piala Dunia 2010 telah pun diketahui. Senarai negara untuk setiap kumpulan pun sudah diumumkan. Kesian sama itu pasukan Perancis, mungkin bukan rezeki mereka edisi kali ini untuk diletakkan sebagai pasukan pilihan sehingga memaksa mereka berdepan negara-negara kuasa bola sepak dunia seperti England, Brazil, Sepanyol dsb. Walaubagaimanapun kumpulan yang diletakkan Perancis tidak “seganas” kumpulan yang disertai Brazil.







Mungkin terlalu awal untuk dibicarakan tapi jangan taktau, Piala Dunia 2010 bakal dilangsungkan pada tahun hadapan. Pejam celik-pejam celik dah start pertandingan. Agak-agak anda semua, negara manakah yang bakal memberikan kejutan besar seperti yang dilakukan oleh Korea Selatan(separuh akhir lagi tu)? Negara manakah yang bakal menjadi pilihan anda untuk pertembungan hebat di perlawanan akhir Piala Dunia 2010 nanti seterusnya diangkat sebagai juara? Penjaring terbanyak? Pemain muda yang bakal menyerlah tahun ini? Apakah ramalan awal anda?




Bola rasmi yang bakal digunakan dalam Piala Dunia 2010 nanti dipanggil “Jabulani”. Biasala, kalau dah Afrika Selatan yang jadi penganjur, nama yang diberikan pun pelik-pelik aja. Tapi beberapa pemain bola sepak tersohor dunia sudah memperakui kehebatan bola yang bakal mereka gunakan nanti. Antaranya :

Michael Ballack : Fantastic, the ball does exactly what I want it to.
Petr Cech : You can feel the energy coming towards you, like a shot.
Frank Lampard: It very strong ball, true to hit.
Kaka: For me, contact with the ball is all-important, and that is just great with this ball.

No comments:

Post a Comment